Antioxidantii si vitaminele iti mentin tineretea

Dupa varsta de 40 de ani, corpul uman trece printr-un proces de oxidare care degradeaza celulele, acest lucru fiind provocat de radicalii liberi, molecule care nu au electroni. Lipsa electronilor din molecule duce la destabilizarea acestora, facand ca tesutul sa se schimbe, sa imbatraneasca.  

Pentru a neutraliza acesti radicali liberi, secretul sta in alimentatie. Antioxidantii si vitaminele care se gasesc in anumite alimente ne ajuta sa ne mentinem tineri. Iata care sunt alimentele pe care trebuie sa le introducem in alimentatia zilnica, consumarea lor fiind secretul mentinerii tineretii.

Antioxidanti vegetali

Licopen: pepene rosu, rosii si varza rosie Flavonoide: broccoli, ceapa, varza verde, gutui si mere

Vitamine

Vitamina A: peste gras, ficat, rinichi, galbenus de ou si produse lactate Vitamina B: banane, oua, orez, carne de pui si cereale Betacaroten: fructe si legume de culoare portocalie – morcovi, piersici, rosii Vitamina C: citrice, coacaze negre, spanac, ardei rosu, varza, mazare, broccoli, conopida, patrunjel, tarhon, kiwi, capsuni, papaya si fructe rosii Vitamina E: cereale integrale, nuci, ulei de peste, ulei din seminte de grau, ulei de arahide, soia, ciocolata si legume cu frunze verzi

Grasimi

Acizi grasi nesaturati: nuci, ulei vegetal si peste gras

Minerale

Magneziu: fructe uscate si nuci, cereale integrale, ciocolata si apa minerala Seleniu: fructe de mare, peste, orez brun, galbenus de ou, usturoi, paine intermediara, cereale integrale si piper rosu Fier: ficat de porc, carne rosie, salata verde, spanac si sfecla Zinc: cereale integrale, crustacee, stridii, germeni de grau, carne de vita si seminte de dovleac Calciu: produse lactate

Uita de alimentele procesate

In afara de alimentatia adecvata, simpla si naturala, dar si de practicarea sportului sau a mersului zilnic pe jos (cel putin 30 minute/zi) trebuie sa tii cont si de faptul ca unii factori externi accelereaza procesul de imbatranire. Asadar, trebuie sa renunti la alimentele procesate, la cafea, tigari, alcool si medicamente si sa eviti pe cat posibil stresul si poluarea.  Bea suficienta apa, minimum doi litri pe zi, pentru hidratarea optima a organismului si pentru eliminarea toxinelor, consuma cat mai multe fructe naturale in locul sucurilor acidulate cu adaos suplimentar de zahar.

Dieta saptamanala

Micul dejun, ora 11.00 si ora 17.00 – alege in functie de preferinte dintre urmatoarele alimente: iaurt degresat cu fructe, mure, zmeura sau stafide, struguri, prune, ceai verde, cereale integrale sau lapte degresat.

Pranz – la alegere intre: piure de spanac, sardine, somon sau ton la gratar, fasole verde fiarta cu ton in conserva, fructe de mare cu usturoi, salata de andive, salata verde cu rosii si morcovi rasi, conopida sau broccoli la aburi, frigarui sau gratar de pui cu legume, friptura de vita fara grasime cu garnitura de cartofi copti sau mancare de fasole boabe la cuptor.

Cina – mancare de mazare, supa de legume, peste la gratar cu salata de ardei copti, muschi de vita cu rosii cherry, fructe de mare, salata de vinete, omleta cu spanac, salata de varza cu avocado, mango, sfecla sau nuci.

Topul alimentelor anti-imbatranire:

Ulei vegetal: de floarea-soarelui, de masline sau de porumb, consumate in salate – portie recomandata 1-2 linguri pe zi

Peste: orice sortiment de peste, dar atentie la modul in care acesta este pregatit – portie recomandata 150 de grame/zi de patru ori pe saptamana

Rosii: o rosie de marime medie contine 26% din doza zilnica recomandata de vitamina C – portie recomandata cel putin o rosie mare de trei ori pe saptamana

Broccoli: este mai indicat sa fie consumat in stare proaspata pentru a nu-si pierde prin fiert proprietatile active – portie recomandata 200 de grame de 2-3 ori pe saptamana

Legume uscate (fasole uscata, linte) – portie recomandata 150-200 de grame fierte pe zi

Ciocolata amaruie – portie recomandata 3-4 patratele/zi – ciocolata cu cel putin 70% cacao

Ceapa si usturoi – portie recomandata 1 catel de usturoi/zi si 3 cepe potrivite/saptamana

Nuci si alune – portie recomandata 100 de grame de nuci/alune (fara sare) pe zi

Vin rosu – nu mai mult de un pahar/zi

Coacaze negre – portie recomandata 100 de grame de coacaze proaspete sau un pahar de suc natural fara zahar, de doua ori/saptamana