Acestea sunt cele mai bune 3 diete, potrivit expertilor

Care este cea mai buna dieta pentru a incepe 2020 pe piciorul drept? Este una dintre primele indoieli care apar la inceputul anului dupa ce am decis ca dorim sa adoptam un stil de viata mai sanatos. Conform clasamentului pregatit de US News & World Report, cea care acumuleaza un scor mai bun este dieta mediteraneana, urmata de dieta Dash si dieta flexitara.

Acest raport, publicat timp de zece ani, puncteaza 35 de diete de slabit diferite prin opinia unui grup de experti in sanatate. Pentru a obtine un rating ridicat, dieta in cauza trebuie sa fie usor de urmarit, hranitoare, sigura, eficienta pentru pierderea in greutate si protectoare impotriva diabetului si a bolilor de inima.

1- Dieta mediteraneana

Vesti bune. Conform acestei reviste influente din Washington, dieta mediteraneana este cea mai buna optiune pentru a urma o dieta sanatoasa fara dificultati si ii ofera un scor de 4,2 din 5. Raportul relateaza ca majoritatea locuitorilor tarilor mediteraneene tind sa traiasca mai mult decat americanii. si sufera mai putine boli precum cancerul sau probleme cardiace. Secretul, ele dezvaluie, este un stil de viata activ, controlul greutatii si o dieta saraca in carne rosie, zahar si grasimi saturate si bogate in legume, nuci si alte alimente sanatoase . De asemenea, se asigura ca aceasta dieta ofera multe beneficii pentru sanatate, inclusiv pierderea in greutate, sanatatea buna a inimii si creierului si prevenirea cancerului si a diabetului, printre altele.

Cum functioneaza?

Piramida dietei mediteraneene accentueaza consumul de fructe, legume, cereale integrale, fasole, nuci, leguminoase, ulei de masline si ierburi si mirodenii; peste si fructe de mare cel putin de doua ori pe saptamana; si pasari de curte, oua, branza si iaurt cu moderatie. Limitati consumul de dulciuri si carne rosie pentru ocazii speciale si combinate cu activitatea fizica zilnica.

Factorii precum lipsa de timp, usurinta de a elimina alimentele care contribuie la stilul de viata si publicitatea sedentara, ne-au facut sa lasam deoparte acest mod de viata care este atat de al nostru, care are un impact negativ asupra sanatatii si fizicului nostru. Dar specialistii insista: „dieta mediteraneana este sinonima cu calitatea vietii”.

2 – Dieta DASH

In al doilea rand, regasim dieta DASH, care puncteaza 4,1 din 5. Aceasta dieta, care este promovata de Institutul National de Inima, Plaman si Sange, este de obicei adoptata pentru a opri hipertensiunea si este axata pe consum. din fructe, legume, cereale integrale, proteine ​​slabe si lactate cu continut scazut de grasimi, alimente bogate in nutrienti care scad tensiunea arteriala.

Dieta DASH descurajeaza consumul de alimente bogate in grasimi saturate, cum ar fi carnea grasa, produsele lactate grase si uleiurile tropicale, precum si bauturile zaharoase si dulciurile. Se bazeaza pe o dieta echilibrata si poate fi urmata pe termen lung, unul dintre motivele principale pentru care specialistii in nutritie o claseaza drept una dintre cele mai bune din lume.

Cum functioneaza?

Inceperea acestei diete nu ne obliga sa facem schimbari drastice in dieta noastra. US News & World Report ne recomanda sa incepem cu actiuni mici, precum:

Adaugati o portie de legume sau fructe la fiecare masa.
Introduceti doua sau mai multe mese fara carne in fiecare saptamana.
Folositi ierburi si condimente pentru a va face mancarea mai gustoasa fara sare.
Mancati migdale sau nuci in loc de o punga de chipsuri.
Schimba faina alba pentru faina integrala de grau cand este posibil.
Plimbare la 15 minute dupa pranz sau cina (sau ambele).

3 – Dieta Flexitariana

Dieta flexitara imparte locul doi cu dieta DASH pentru accentul sau pe consumul de cereale integrale, fructe, legume si proteine ​​pe baza de plante. Practic , poate fi definit ca o dieta vegetariana care va permite ocazional sa consumati carne sau peste, de unde si numele sau vine de la cuvantul „flexibil”.

Raportul explica faptul ca nu trebuie sa renunti la carne in intregime pentru a experimenta beneficiile asociate cu vegetarianismul. Printre alte calitati, dieta flexitara ne ajuta sa slabim, sa ne bucuram de o sanatate mai buna, sa reducem riscul de boli de inima, diabet si cancer si sa ne crestem speranta de viata.

Cum functioneaza?

Pentru a deveni flexitari, trebuie sa adaugam in dieta noastra cinci grupuri alimentare: proteine ​​care nu sunt din carne, fructe si legume, cereale integrale, lactate si condimente. In raport ne sfatuiesc sa adaptam dieta la ritmul nostru de viata pentru a obtine rezultate mai bune si ca vom descoperi treptat toate retetele care o compun.

Ultimele locuri sunt ocupate de dieta Dukan si de dieta Keto , ambele diete ketogene. In aceste planuri alimentare, grasimile sunt principala sursa de energie – ele pot reprezenta 90% din consumul nostru zilnic – iar aportul de carbohidrati este redus drastic, de aceea nutritionistii nu il recomanda usor. Cu toate acestea, dieta ketogena este sustinuta de dovezi stiintifice in anumite boli minoritare, cum ar fi deficitul de GLUT-1, deficienta de PDH sau in anumite epilepsii, unde s-a constatat ca monitorizarea imbunatateste calitatea vietii pacientilor.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *